Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Pilu, Perginya Sang Tulang Punggung Keluarga Pukul 8.30 Pagi Tadi, Kepala Hancur Dihempap Pokok Besar😭😭 Arwah Sempat Minta Tolong Warga, Warga Balik Ambil Pemotong Kayu Arwah Dah Tiada 😭😭 Kita Kirimkan Alfatihah Kepada Kerani Maut Kereta Dihempap Pokok Getah Ketika Ke Tempat Kerja 😭😭

Tampin: seorang kerani maut apabila kendaraan yang dipandunya di hempap pokok getah berusia lebih 70 tahun dalam kejadian di kilometer 5 Jalan Keru Batu Belang,dekat sini pagi tadi. Dalam kejadian kira kira pukul 8.30 pagi itu. Di sahkan maut oleh pasukan paramedik yang tiba di lokasi kejadian. Menurut penduduk Zul Aziz Zalehan Balkish Abdul Majid 63, dia sempat berpatah balik kerumah nya yang terletak kira kira setengah kilometer dari lokasi kejadian bagi mengambil pemotong kayu. 
 Masa itu mangsa masih bernyawa dan meminta tolong untuk mengangkat pokok yang menghempap keretanya. Saya balik rumah dan segera ambil pemotong kayu. Bila dah potong kami tak mampu nak angkat batang pokok berkenan karena terlalu besar dengan diameter hampir satu meter "katanya ketika ditemui di lokasi kejadian disini tadi. Seorang lagi penduduk Ibrahim Abdul Talib 64, berkata dia sangat terkejut apabila terdapat kereta yang di hempap pokok di lokasi berkenan karena baharu sahja beberapa minit melalui lokasi tersebut, menurutnya dia dalam perjalanan dari rumah kakaknya menuju kekedai bagi beli sarapan . Balik dari kedai itulah saya lihat ada kereta di hempap pokok tumbang dan penduduk yang ada disitu berusaha mengalihkannya sebelum bantuan tiba, bagaimanapun dgn keadaan mangsa ketika itu yang si percayai mengalami kecederaan parah bagian dalaman ada penduduk yang mengajar untuk mengucap sebelum mangsa meninggal dunia, katanya .
Sementara itu ketua Balai Bomba dan penyelamat Tampin S Dullasi Nathan berkata, pihaknya menerima panggilan pada pukul 8.30 pagi dan sebaik shaaja tiba dilokasi mangsa masih tersepit di dalam kendaraan jenis perodua kecil . Menurutnya pihaknya harus mengalihkan pokok getah yang menghempap kendaraan mangsa sebelum membawa mangsa keluar dari kendaraan. Selama 15 minit mengambil mangsa kemudian membawa mangsa keluar dari kendaraan. Mangsa di sahkan maut oleh pasukan paramedik dan mayat mangsa di bawa ke hospital Tampin bagi proses bedaah siasat.

Posting Komentar untuk "Pilu, Perginya Sang Tulang Punggung Keluarga Pukul 8.30 Pagi Tadi, Kepala Hancur Dihempap Pokok Besar😭😭 Arwah Sempat Minta Tolong Warga, Warga Balik Ambil Pemotong Kayu Arwah Dah Tiada 😭😭 Kita Kirimkan Alfatihah Kepada Kerani Maut Kereta Dihempap Pokok Getah Ketika Ke Tempat Kerja 😭😭"